Dela:
Det kommer mer och mer ökade krav och förväntningar på företagens rapportering av hållbarhetsinformation, och samtidigt ökar medvetenheten hos konsumenter och andra intressenter av hållbarhetsfrågor. Detta skapar ett ytterligare behov av att kommunicera sitt hållbarhetsarbete på ett förenklat sätt.
Kommunikation är ett viktigt sätt att förmedla vidare vad företaget gör, dess vision och ambition. Samtidigt som kommunikationen kring hållbarhet ökar blir det ännu viktigare att säkerställa att kommunikationen är transparent, tydlig och jämförbar mellan bolagen, samt att rapporteringen följer de lagar och regelverk som gäller. Utan detta kan företagets arbete ifrågasättas och istället skada varumärket mer än att främja det.
Välkommen till ett webbinarium som kommer guida oss igenom detta och ge oss vägledning av vad vi behöver tänka på:
Under detta interaktiva webbinarium får vi höra ifrån:
Vi avslutar med ett panelsamtal och frågor från deltagarna.
Webbinariet hålls i samarbete med Sydsvenska Handelskammaren. Läs mer och anmäl dig via länken nedan. Varmt välkommen!
Anmäl dig härSetterwalls team:
Kompetensområden: