Uppdrag | 17 Sep 2019
Setterwalls har biträtt Priveq vid försäljning av Visual Art
Priveq har tillsammans med övriga ägare avyttrat Visual Art till brittiska mediabolaget Ocean Outdoor Ltd. Affären innebär ett avslut på ett starkt samarbete kännetecknat av tillväxt och utveckling.
Visual Art har Sveriges största digitala medianätverk (DOOH – Digital Out Of Home) med närvaro på flera av de mest frekvent besökta platserna i Skandinavien. Bolagets skärmar återfinns i stadsmiljöer, järnvägsstationer och på större shoppingcenters såsom Mall of Scandinavia. Visual Art erbjuder även ett unikt helhetserbjudande inom Digital Signage som inkluderar strategisk rådgivning, design, installation, produktion, mjukvara och service & support. Genom ett innovativt och marknadsledande erbjudande har bolaget attraherat en imponerande kundportfölj. Bolaget har över 100 anställda med huvudkontor i Stockholm och omsätter ca 500 MSEK. Exempel på kunder är McDonald’s, ICA och Circle K.
Kontakt:
Verksamhetsområde: